Известие

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    http://www.benzworld.org/forums/w163...00-anyone.html
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
      http://www.obd-codes.com/
      Тука има форум за тия грешки - като се зачета в подобните, дебитомера също може да е причина ако си е заминал....
      Прав си. В някои случай когато дебитомера не е на ред и ламбдата откача. И това съм го виждал. След смяна на дебитомер ламбдата заработва нормално.

      ЕДИТ:

      Волтажа при оптимална горивна смес трябва да е около 500mV.

      При ламбда фактор 0,9 или около 650 mV означава богата смес, но това е в рамките на коригиране. Ако волтажа е около 450 mV или ламбда фактор 1,1 имаме бедна смес.

      ECU корогира ламбда фактора нормално от 0,9 до 1,1. При различни от тези показания значи, че има проблем или сондата е студена.

      Ламбда сензора работи най-добре м/у 482-572 градуса по целзии. Това означава, че най-добри показния има когато колата е работила и загряла. При други случаи може всичко да е на ред, но пак да не показва оптимални стойности.

      Има случай когато не работи подгряването на сондата и не може да достигне температура или я достига много бавно и тогава пак записва грешки.

      По-нисък волтаж от 400 mV е лошо и обикновено сондата е хубаво да се смени.
      Last edited by oem; d.m.y г., 12:52.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #18
        Сега значи преди няколко дни питах Бобо той мие е писал чипа дали може от него да е грешката той ми вика ние попрявяме коли не ги разваляме. А пук година и нещо нямаше тази грешка колата. После грешката гледам че е отчетена 56 пъти от последното и изтриване а пък е било преди ден два това изтриване по принцип всеки ден ми изкарва грешката а смея да твърдя че не си отпускам крака на газта много често./
        За дебитомера и той е сменян с Бош още като бяха по 511лв мо съм го мерил и си вдига килограмите в движение до 408 без проблем а на място при изфорсирване отива над 300кг/ч ще се сменя това е ясно и всички връзки до които имам достъп ще се изчистят
        156 1,8 ТS 99
        Nissan Murano 2005

        Comment


        • #19
          Значи сега си погледнах мойте шотове и искам лекинко да се поправя - и при мен е отчитала АBOVE макс лимита сондата, което го прави само на икономичен газов режим - като мина на спортен и не го прави - бедна смес......
          Абе имам 3-4 бошовски ламбади, що не изчакаш ако искаш да ти фърля 1-2 дето по мои спомен даваха добри отчитания да видиш дали ще се промени нещо, а пък ако ме помолиш по учтиво може и 1-2 деб. сезнора да прибавя, че да поне да си направиш добър тест....
          Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 17:32.
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
            Значи сега си погледнах мойте шотове и искам лекинко да се поправя - и при мен е отчитала АBOVE макс лимита сондата, което го прави само на икономичен газов режим - като мина на спортен и не го прави - бедна смес......
            Абе имам 3-4 бошовски ламбади, що не изчакаш ако искаш да ти фърля 1-2 дето по мои спомен даваха добри отчитания да видиш дали ще се промени нещо, а пък ако ме помолиш по учтиво може и 1-2 деб. сезнора да прибавя, че да поне да си направиш добър тест....
            Късно е вече Ники а това че е била на бедна смес е интересно наистина никъде не се споменава над коя граница е стойността на ламбдата на бедна или богата смес та днес вече съм с нова сонда пак Бош карах я около 30км всичко е наред няма грешки. А преди това отново изчистих P0130 и P0170 абе свършила е нещо мен не ми се вярваше ама уви.
            И още нещо за втори път ми го прави значи ресетвам си ТПС-са и ЕКУ-то след смяната на лабдата и паля обаче държи 500 оборота тръгнах да карам в момента който освободя гасне спирам на място гасне паля държи 500 оборота форсирам пак гасне , преди време пак ми го беше направила ейтака изгасих я и като я запалих същата боза значи откачам и закачам кулунга на дебитомера датчика на температурата и двата куплунга на компа и всичко си идва на място а интересното е че не вдига грешка.
            156 1,8 ТS 99
            Nissan Murano 2005

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
              Късно е вече Ники а това че е била на бедна смес е интересно наистина никъде не се споменава над коя граница е стойността на ламбдата на бедна или богата смес та днес вече съм с нова сонда пак Бош карах я около 30км всичко е наред няма грешки. А преди това отново изчистих P0130 и P0170 абе свършила е нещо мен не ми се вярваше ама уви.
              И още нещо за втори път ми го прави значи ресетвам си ТПС-са и ЕКУ-то след смяната на лабдата и паля обаче държи 500 оборота тръгнах да карам в момента който освободя гасне спирам на място гасне паля държи 500 оборота форсирам пак гасне , преди време пак ми го беше направила ейтака изгасих я и като я запалих същата боза значи откачам и закачам кулунга на дебитомера датчика на температурата и двата куплунга на компа и всичко си идва на място а интересното е че не вдига грешка.
              Първо ресетвай компа и след това дросела. Като ресетнеш компа и губиш всички данни за всичко. За това първо ресетваш и после обучаваш дросела

              За ламбдата. Под 460mV имаш прекалено бедна смес, а над 650 mV имаш прекалено богата смес, както като фактори за бедна над 1,1 и богата под 0,9. Оптималното е 500 mV = 1 lambda(λ) - (14,7/1 въздух/гориво)
              Last edited by oem; d.m.y г., 22:57.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Първо ресетвай компа и след това дросела. Като ресетнеш компа и губиш всички данни за всичко. За това първо ресетваш и после обучаваш дросела

                За ламбдата. Под 460mV имаш прекалено бедна смес, а над 650 mV имаш прекалено богата смес, както като фактори за бедна над 1,1 и богата под 0,9. Оптималното е 500 mV = 1 lambda(λ) - (14,7/1 въздух/гориво)
                То аз знам при какво положение е богата и бедна сместа но за коя стойност се отнася грешката която се записваше не се знае няма стойност има само че е над максималния лимит. А и да те питам при какъв режим е тая оптинална ламбда на двигателя а щото алфадиага може да мери и в движение и ламбдата варира постоянно с честота която тярбв ада е минимум 1 Hz няма оптимална стойност на ламбдата има оптимална стойност за даден режим а ти закой режим говориш има си граници в които трябва да се движи и Екуто се старае постоянно да я поддържа тези граници
                А и щом като се ресетне компа какво да му обучавам на дросела и той ще си е ресетнат
                156 1,8 ТS 99
                Nissan Murano 2005

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                  То аз знам при какво положение е богата и бедна сместа но за коя стойност се отнася грешката която се записваше не се знае няма стойност има само че е над максималния лимит. А и да те питам при какъв режим е тая оптинална ламбда на двигателя а щото алфадиага може да мери и в движение и ламбдата варира постоянно с честота която тярбв ада е минимум 1 Hz няма оптимална стойност на ламбдата има оптимална стойност за даден режим а ти закой режим говориш има си граници в които трябва да се движи и Екуто се старае постоянно да я поддържа тези граници
                  А и щом като се ресетне компа какво да му обучавам на дросела и той ще си е ресетнат
                  Lambda 1 е фактора при който сместа е най-оптимална. Разбира се, че в движение варира и ЕКУ-то се стреми винаги да бъде 1-ца. В движение при различните обороти имаш различна смес. Ламбдата отчита каква е и ЕКУ-то коригира. Трябва да варира м/у 0,98 и 1.03 когато всичко е изправно.

                  ЕКУ-то като го ресетнеш нулира всички стойности и губи позицията на дросела. И започва след това да се самообучава сама. За това в началото колата ти гасне. Ако покараш повече време ще започне да се обучава, но ще ти гасне доста пъти. За това след ресет на ЕКУ, правиш обучение на дросела или ресет на дросела. Даваш ресет на дросела и слухтиш. От пред клапата започва да се настройва. Когато спре да чагърка изключваш от контакт и слушаш пак. Клапата трябва да се затвори плътно до край. На контакт като дадеш трябва да се отвори леко.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #24
                    ЕКУ-то като го ресетнеш нулира всички стойности и губи позицията на дросела. И започва след това да се самообучава сама. За това в началото колата ти гасне. Ако покараш повече време ще започне да се обучава, но ще ти гасне доста пъти. За това след ресет на ЕКУ, правиш обучение на дросела или ресет на дросела. Даваш ресет на дросела и слухтиш. От пред клапата започва да се настройва. Когато спре да чагърка изключваш от контакт и слушаш пак. Клапата трябва да се затвори плътно до край. На контакт като дадеш трябва да се отвори леко.
                    Колата не гаснеше от това и на място трудно държеше обороти от друго гаснеше но така и не разбрах някоя лоша връзка най вероятно.Писах че се е случвало и още веднъж просто карам спирам гася след 15 минути паля и не държи обороти и гасне. А гаснене ми се е случвало да има след нулиране на клапата първите 20-тина километра се случва да изгасне но веднъж после всичко е нормално.
                    156 1,8 ТS 99
                    Nissan Murano 2005

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                      Колата не гаснеше от това и на място трудно държеше обороти от друго гаснеше но така и не разбрах някоя лоша връзка най вероятно.Писах че се е случвало и още веднъж просто карам спирам гася след 15 минути паля и не държи обороти и гасне. А гаснене ми се е случвало да има след нулиране на клапата първите 20-тина километра се случва да изгасне но веднъж после всичко е нормално.
                      Пробвай занули само ЕКУ-то да видиш, че ще угасне. Този ресет на ЕКУ-то е самоадаптация (Reset Self-Adaptation Parameter). ЕКУ-то така се самообучава когато си караш колата. Като го ресетнеш и губиш всичко. И палиш и колата не поддържа обороти. Тръгваш караш, караш искаш да спреш и щом натиснеш съединителя и колата угасва. После пак палиш, тръгваш, караш малко речеш да спреш и хоп аха да угасне, държи 500 оборота и понякога угасва. На следващото палене вече не гасне ама се мъчи да гасне. На по-следващото вече не знае да се мъчи да гасне ли или да държи някви обороти и така се самообучава. За това след ресет на ЕКУ се прави адаптация на дросела "Reset Idle Speed Controler". И тогава палиш и хоп заковава 840 оборота. Ако не си ресетнал дросела и мотора е студен като запалиш даже и не поддържа виоки обороти.
                      Last edited by oem; d.m.y г., 16:27.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        Пробвай занули само ЕКУ-то да видиш, че ще угасне.
                        Не бе човеко не е от екуто значчи като почна д агасне минах 3 километра гаснеше и я палех поне 6-7 пъти прекъсвачи спиране палене не се оправи докато не разбутах кабелите и тогава и мотора си заработи на 900 оборота и не тресеше и си работише ниормално преди това след всяко освобождаване гаснеше без да се замисля същото беше и на място без ичобщо да се мъчи да държи обороти
                        156 1,8 ТS 99
                        Nissan Murano 2005

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                          Не бе човеко не е от екуто значчи като почна д агасне минах 3 километра гаснеше и я палех поне 6-7 пъти прекъсвачи спиране палене не се оправи докато не разбутах кабелите и тогава и мотора си заработи на 900 оборота и не тресеше и си работише ниормално преди това след всяко освобождаване гаснеше без да се замисля същото беше и на място без ичобщо да се мъчи да държи обороти
                          E, може. Може и да се е откачил дебитомера. Но по принцип ти казвам как се получава това.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #28
                            Днеска колата ме остави изведнъж на едно кръстовище.Вдига до 5000об,изведнъж падат и изгасва.Не знам от какво може да е,не е от дебитомера.Вси4ко се слу4и изведнъж.Ако е от ламдата,толкова бързо ли се скапва?Дове4ера като я издърпам,ще я закача на КТС-а......писна ми
                            GTV с ново сърце и валчета .....много/100км.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Ivo Skoklev Покажи съобщение
                              Днеска колата ме остави изведнъж на едно кръстовище.Вдига до 5000об,изведнъж падат и изгасва.Не знам от какво може да е,не е от дебитомера.Вси4ко се слу4и изведнъж.Ако е от ламдата,толкова бързо ли се скапва?Дове4ера като я издърпам,ще я закача на КТС-а......писна ми
                              По скоро Throttle Position Sensor/TPS!
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Ivo Skoklev Покажи съобщение
                                Днеска колата ме остави изведнъж на едно кръстовище.Вдига до 5000об,изведнъж падат и изгасва.Не знам от какво може да е,не е от дебитомера.Вси4ко се слу4и изведнъж.Ако е от ламдата,толкова бързо ли се скапва?Дове4ера като я издърпам,ще я закача на КТС-а......писна ми
                                при мене ламбдата беше "мъртва"нищо не отчиташе,но не е оказвала никакво влияние на мотора.Само расхода скача доста
                                При преебан дебитомер имах проблеми с оборотите и гаснеше
                                sigpicALFA ROMEO 156 1.8TS ex
                                ALFA ROMEO 2.0JTS ex
                                ALFA ROMEO Crosswagon Q4
                                Продавам Алфи на части!

                                Comment

                                Working...
                                X